لینک اسکریپت


noindex کردن رسانه ها در وردپرس

چرا باید رسانه های وردپرس را noindex کنیم؟

بدترین حالت ممکن برای شمایی که مدیر یک وب سایت هستید این هستش که پرونده های چند رسانه ای شما یا به عبارت دیگر، رسانه هایی که بر روی وب سایت قرار داده اید، اعم از تصاویر، ویدئوها و … در وب سایتتان برای کاربران به نمایش در نیایند و بازتابی نداشته باشند، پس باید برای اینکه چنین مشکلی به وجود نیاید از این کار جلوگیری کرد. یکی از راه های این کار noindex کردن محتوای تمامی پست تایپ های ‘media’ می باشد، که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

noindex به چه معناست و کاربرد آن چیست؟

noindex به تنهایی یک تگ از نوع متا تگ ها می باشد و برای جلوگیری ورود ربات ها به صفحات استفاده می شود.

به صورت کلی، زمانی که صفحه مطلب ما ارزشی بابت اضافه شدن آن به لینک ها ندارد، از تگ noindex بر روی المنت های html و یا لینک ها و … استفاده می کنیم تا جلوگیری کنیم از ورود ربات ها به ذخیره سازی (Index) کردن اینگونه محتویات.

noindex کردن تمامی رسانه ها در وردپرس

زمانی که شما یک یا چند تصویر را در رسانه های وردپرس آپلود می کنید، نه تنها تصویر در مطالب شما قابلیت نمایش دارد، بلکه به صورت خودکار یک برگه (Page) مانند برای تصاویر آپلود شده شما در پایگاه داده ایجاد می شود، که یکی از قابلیت های عجیب در وردپرس می باشد. با توضیحی که داده شد، هر تصویر آپلود شده در وب سایت شما یک برگه بدون محتوا را شامل می شود؛ چرا که درون آن فقط خود رسانه هست که نمایش داده می شود یا در برخی موارد محتوای متنی Alt تصویر نیز هم وجود دارد و دیگر هیچ محتوایی در برگه موجود نیست.

پس محتوای صفحات رسانه های شما بسیار کم و محدود هستند، به همین دلیل ما محتواهای رسانه ای را noindex می کنیم، چرا که در صورت ذخیره شدن (Index) شدن این صفحات توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما یک امتیاز منفی به شمار می آید.

راه حل چیست؟

شما می توانید از افزونه سئو وردپرس حرفه ای Yoast SEO Premium برای noindex کردن محتوای رسانه های وردپرس خود استفاده کنید.

به صورت پیشفرض و فقط با نصب افزونه، این قابلیت بر روی افزونه وجود دارد و از ذخیره (Index) شدن صفحات رسانه های شما در موتورهای جستجوگر جلوگیری می کند.

 

موفق باشید.

درباره : جی اس ها

برچسب گذاری اصولی

یکی از امکاناتی که باید در هر وبسایتی موجود باشد، امکان ساخت برچسب یا tag است. در وردپرس این امکان به راحتی در صفحه ویرایشگر نوشته‌ها موجود است و کمک می‌کند تا تعدادی برچسب در آن وارد کنید. اما سوالی که امروز باید به دنبال پاسخ آن باشیم این است که برچسب گذاری در سایت چگونه بصورت اصولی انجام می‌شود؟

برچسب گذاری در سایت

آیا تفاوت بین برچسب‌ها و کلمات کلیدی را می‌دانید؟ چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟
به ظاهر فرق خاصی ندارد اما در باطن کلمه کلیدی یکی است و برای جستجو در گوگل به کار می‌رود اما برچسب‌ها می‌توانند بیش از یکی باشند و برای یافتن مطالب مرتبط داخل سایت استفاده می‌شوند.

انتخاب بهترین برچسب‌ها در سایت

برچسب گذاری در سایت در واقع هم یک هنر است و هم یک علم! برچسب‌ها باید کلماتی باشند که بهترین توصیف را از مقاله شما ارائه دهند. تعداد برچسب‌هایی که برای یک پست استفاده می‌کنید بهتر است حداکثر ۵ عدد باشد. استفاده بیش از حد از برچسب‌ها بی‌فایده است. همچنین برچسب‌هایی که انتخاب می‌کنید باید مرتبط باشند و زمانی که روی آن‌ها کلیک می‌کنیم تمامی مطالب مرتبط را به ما نشان دهند.

برچسب گذاری اصولی

مثال‌هایی از برچسب گذاری در سایت

فرض کنید مقاله‌ای با عنوان “چگونه سئوی وردپرس را با Yoast seo تامین کنیم؟ ” داریم، برای اینکه بتوانیم برچسب‌هایی برای این مقاله در نظر بگیریم می‌توان به گزینه‌های “سئوی وردپرس، سئوی سایت، بهینه‌سازی وردپرس” اشاره کرد. البته به شرط آنکه مقالات مرتبط با سئو را نیز از قبل با این برچسب‌ها انتخاب کرده باشید. در واقع باید از همان اول فرآیند برچسب گذاری در سایت را به گونه‌ای در نظر بگیرید که منعکس کننده مقاله مورد نظر باشد.

صفحه برچسب‌ها گزینه مطلوبی برای سئو

بسیاری از افراد این را نمی‌دانند که با برچسب گذاری در سایت برای هر مقاله در نهایت یک صفحه مخصوص برچسب‌ها در وردپرس ایجاد می‌شود. در این صفحه تمامی برچسب‌هایی که تا به حال استفاده کرده‌اید موجود است و به مقاله مورد نظر لینک می‌شود.
صفحه برچسب‌ها روی سئوی وبسایت بسیار تاثیرگذار است زیرا رنک زیادی را در موتورهای جستجو به ارمغان می‌آورد. برچسب‌ها به ما کمک می‌کنند که راحت‌تر از کوه کلمات کلیدی بالا برویم و در موتورهای جستجو راحت‌تر به نتیجه درست درباره کلمات کلیدی برسیم.

برچسب‌ها باعث جذب کاربران می‌شوند

همان‌طور که روشن است، وظیفه برچسب‌ها کمک به مخاطبین سایت برای یافتن مطالب بیشتر و مرتبط در وبسایت است. همچنین برچسب گذاری در سایت شانس دیده شدن مطالب دیگر سایت را برای افراد تازه وارد، بیشتر می‌کند.

نتیجه گیری

آیا تا به حال فکر می‌کردید برچسب‌ها تا این حد می‌توانند تاثیرگذار باشند؟ برخی افراد از اهمیت آن‌ها باخبر نیستند و برخی دیگر نمی‌دانند که برچسب‌ها به چه صورت برای رنک وبسایت در گوگل موثر هستند. در این مقاله سعی کردیم بصورت خلاصه به بررسی این موارد بپردازیم.

درباره : جی اس ها

تغییر پیشوند جداول وردپرس

همانطور که اطلاع دارید دیتابیس یک عامل اصلی برای اجرا شدن سایت وردپرسی هست. همه اطلاعات اصلی مثل پسوردها، نام کاربری، اطلاعات نوشته‌ها و تنظیمات وردپرس شما در دیتابیس ذخیره خواهند شد. در کل می‌توان دیتابیس را به عنوان مغز اصلی وردپرس شما معرفی کرد.

در هر صورت باید مواظب این مغز باشید چون بصورت متداول هکر‌ها سعی می‌کنند با استفاده از SQL Injection در دیتابیس شما اقدام به تغییر اطلاعات سایتتان کنند.  باید کاری کنید که این SQL Injection‌ها روی سایت شما تاثیری نداشته باشد.

بهترین راه برای گول زدن هکر هم این هست که مسیری که دنبال می‌کنند را تغییر دهید تا با بن‌بست روبرو شوند! حالا چطور و چگونه؟

تغییر پیشوند جداول وردپرس

اول اجازه بدید توضیح بدم که پیشوند جداول دیتابیس وردپرس دقیقا چیست؟ وقتی در حال نصب وردپرس هستید یک گزینه به نام پیشوند جداول به شما نمایش داده می‌شود که بصورت پیشفرض _wp هست. شما اجازه تغییر آنرا به هر اسمی که دوست داشته باشید دارید.

در واقع این پیشوند‌ها قبل از نام جداول دیتابیس شما قرار خواهند گرفت و با تغییر آنها، مسیر کلی جداول دیتابیس تغییر خواهد کرد و این یعنی همان تغییر آدرس و به به بن‌بست خوردن هکر!

آموزش تغییر پیشوند جداول دیتابیس وردپرس

برای اینکار باید چند مرحله انجام شود که بصورت قدم به قدم به شما این مراحل را توضیح خواهم داد.

ابتدا، از دیتابیس خود بک آپ بگیرید.

اولین قدم این هست که برای محکم کاری بیشتر، از دیتابیس خود بک آپ گیری کنید.

تغییر پیشوند جداول در فایل wp-config.php

بعد از بک آپ گیری از دیتابیس وردپرس، وارد فایل wp-config.php شوید. این فایل در پوشه روت یا همان public_html سایت شما قرار دارد. آنرا با یک ویرایشگر باز کنید. در اینجا عبارت table_prefix را جستجو کنید. این عبارت در خطی شبیه به زیر وجود دارد.

$table_prefix  = 'wp_';

حالا عبارت wp_ را به عبارت دیگری ( مثلا: mw_ ) تغییر دهید. با اینکار عملا جداول شما از این آدرس خوانده می‌شود.

نکته: شما می‌توانید از عدد، عبارت و _ در پیشوند استفاده کنید. عباراتی مثل $ یا % مجاز نیست!

تغییر پیشوند جداول دیتابیس از PHPMyAdmin

برای اینکار وارد کنترل پنل هاست خود شوید. اگر از سی پنل استفاده می‌کنید، وارد صفحه ورود سی پنل شوید.

تغییر پیشوند جداول وردپرس

بعد از وارد شدن به سی پنل، روی PHPMyAdmin کلیک کنید.

تغییر پیشوند جداول وردپرس

وقتی وارد مدیریت دیتابیس‌ها شدید، از سمت چپ دیتابیس وردپرس خودتان را انتخاب کنید:

تغییر پیشوند جداول وردپرس

بعد از انتخاب دیتابیس، از بالای صفحه روی گزینه Sql کلیک کنید.

تغییر پیشوند جداول وردپرس

حالا این عبارت را در بخش SQL وارد کنید.

RENAME table wp_commentmeta TO mw_commentmeta;
RENAME table wp_comments TO mw_comments;
RENAME table wp_links TO mw_links;
RENAME table wp_options TO mw_options;
RENAME table wp_postmeta TO mw_postmeta;
RENAME table wp_posts TO mw_posts;
RENAME table wp_terms TO mw_terms;
RENAME table wp_termmeta TO mw_termmeta;
RENAME table wp_term_relationships TO mw_term_relationships;
RENAME table wp_term_taxonomy TO mw_term_taxonomy;
RENAME table wp_usermeta TO mw_usermeta;
RENAME table wp_users TO mw_users;

با اینکار، نام جداول دیتابیس شما از wp_ به mw_ تغییر خواهد یافت. حالا اگر جدولی بیش از جداول پیشفرض وردپرس دارید، باید یک خط جدید به این دستور اضافه کنید. دقت کنید عبارت mw_ را باید به عبارتی که در wp-config.php وارد کردید، تغییر دهید. بعد از اضافه کردن خط به تعداد جداول دیتابیس سایتتان، روی Go کلیک کنید تا دستور اجرا شده و نام تمام جداول دیتابیس شما تغییر کند.

جدول options در دیتابیس

جدول wp_options خودش دارای ردیف‌هایی هست که از پیشوند دیتابیس استفاده می‌کنند. برای تغییر این پیشوند‌ها، دستور زیر را در SQL اجرا کنید.

SELECT * FROM mw_options WHERE option_name LIKE '%wp_%'

جدول UserMeta در دیتابیس

جدول usermeta نیز دارای اطلاعاتی حیاتی هست که باید حتما تغییر کند. پس دستور زیر را هم اجرا کنید.

SELECT * FROM mw_usermeta WHERE meta_key LIKE '%wp_%'

حالا سایتتان را تست کنید. امید است که مشکلی بوجود نیامده باشد. در صورتی که مشکلی بوجود آمد بک آپ دیتابیس را بازگردانی کنید و مراحل را مجدد انجام دهید. دقت داشته باشید در این آموزش از پیشوند mw_ استفاده شد. اگر شما پیشوند دیگری را استفاده کردید، حتما می‌بایست در تمام دستورات SQL از پیشوند خودتان به جای mw_ استفاده کنید.

موفق باشید. 😉

درباره : جی اس ها

ورود سریع به وردپرس

افزونه Mindstien Quick Login ، افزونه ورود سریع به وردپرس میباشد که وارد شدن سریع به مدیریت وردپرس را مدیریت می کند.

ورود بدون رمز عبور در وردپرس ، چگونه کار می کند؟

ابتدا افزونه Mindstien Quick Login را نصب کرده آنگاه وارد افزونه می شویم و در قسمت option یک کد مخفی که بعنوان رمز عبور شما می باشد را وارد می کنید سعی کنید که کد مخفی ساده ای انتخاب کنید که به خاطرتان بماند.
کد مخفی شما، نباید مثل رمز عبورهای دیگرتان قوی باشد زیرا باید به راحتی به یاد بیاورید.
ایمیلی حاوی لینک ورود سریع به مدیریت وردپرس برای شما ارسال می شود.
سپس شما بروی لینک کلیک می کنید و به داشبورد wp-admin خود هدایت می شوید(با عبور از فرم ورود).

 

ورود سریع به وردپرس

چرا باید از این افزونه استفاده کنیم؟

اگر شما یکی از کسانی هستید که فکر می کنند چرا به این افزونه نیاز دارید و چرا نمی توانند با استفاده از نام کاربری / رمز عبور وارد سیستم شوید؟
مثلا من شخصا چندین وب سایت وردپرس را مدیریت می کنم و من باید رمز عبور قوی و متفاوت برای هر وب سایتم داشته باشم.
در حال حاضر همیشه سخت است که رمز عبور را بخاطر بسپارم و هربار فراموشی گذرواژه بزنم.

بعضی وقت ها نام کاربری را فراموش می کنید چون از نام کاربری پیش فرض یا عنوان ADMIN یا اسم خودتان برای ورودهای امنیتی استفاده نمی کنم.
در چنین شرایطی به پایگاه داده وردپرس از طریق phpmyadmin (cpanel) بروید و نام کاربری و رمز عبور وجود دارد.
به دلیل ورود به مرکز مدیریت وردپرس بدون دانستن پسورد admin و نام کاربری ،لذت بردن از امن ترین و آسان ترین راه ورود سریع بدون نیاز به یادآوری آن گذواژه های خاص و قوی را برطرف کرده است.

 

آیا افزونه Mindstien Quick Login امن می باشد؟

بله، ایمن آن به خاطر موارد زیر می باشد؟

  •  فقط شما کد مخفی را می دانید.
  • این ایمیل فقط به آن ایمیل کاربر که کد مخفی را ذخیره کرده است ارسال می کند .
  • لینک ورود سریع به مدیریت وردپرس فقط برای شما کار می کند، یعنی لینک برای همان کامپیوتر همان مرورگر و همان جلسه مرورگر خواهد بود.
  • اگر از رایانه / مرورگر و غیره بازدید میکنید، لینک پیوند هیچ کاری انجام نخواهد داد.
  • لینک ورود به ادمین وردپرس فقط یکبار کار میکند
درباره : جی اس ها

وارد کردن کاربران در وردپرس از فایل CSV

با سلام به همراهان همیشگی . افزونه ای که امروز برایتان آماده کرده ایم افزونه  Import users from CSV with meta می باشد. این افزونه به شما امکان وارد کردن کاربران در وردپرس از فایل CSV  را میدهد.

وارد کردن کاربران در وردپرس از فایل CSV

در صورتی که شما صاحب یک سایت وردپرسی می باشید و حال یک سایت جدید وردپرسی راه اندازی کردید، حتما می خواهید کاربران سایت قبلی را به سایت جدید خود منتقل کنید. افزونه ای که در این مطلب به شما معرفی می کنیم این کا را برای شما انجام می دهد. در ادامه به تعدادی از امکانات این افزونه می پردازیم.

امکانات افزونه Import users from CSV

  • وارد کردن فایل CSV کاربران به طور مستقیم در وردپرس شما

  • وارد کردن هزاران کاربر در مدت کوتاه

  • وارد کردن متا داده ها مثل داده های مشتریان WooCommerce با بکار بردن meta_keys یا کلمات کلیدی متا

  • ارسال ایمیل به هر کاربر جدید

  • به روز رسانی داده های هر کاربر

  • مشخص کردن نقش کاربری

  • ایجاد وظیفه cron برای وارد کردن کاربران در فواصل معین

  • ویرایش متادیتا

  • امکان خواندن مستندات ما

  • وارد کردن کاربران بابکار بردن فایل CSV

  • اطلاعات پروفایل اضافی با متا داده کاربر (شامل فایل CSV با فیلدهای سفارشی شما)

  • تنها آپلود فایل CSV

آموزش نحوه کار با افزونه Import users from CSV

اولین کار باید افزونه را از لینک دانلود موجود در پایان صفحه دانلود کنید و بعد افزونه را نصب و راه اندازی نمایید، بعد از فعالسازی افزونه، گزینه Import users from CSV به قسمت ابزارها در پنل مدیریت وردپرس افزوده میشود. وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید.

در تب Import users from CSV شما می توانید اطلاعات همه کاربران را به وسیله یک فایل CSV با بکار بردن نرم افزارهای استاندارد مثل  Microsoft Excel ،LibreOffice Calc ،OpenOffice تولید کنید. در قسمت Default role می توانید نقش های کاربری را از ستون CSV وارد کنید.

وارد کردن کاربران در وردپرس از فایل CSV

همینطور در قسمت (CSV file (required می توانید یک فایل را به طور مسقیم از هاست خود مشخص کنید. در فایل دو ستون username و email اجباری می باشد و در صورت وجود ستون های بیشتر، افزونه به صورت اتوماتیک آنها را مدیریت خواهد کرد.علاوه بر این افزونه حساس به حروف کوچک و بزرگ می باشد.

برای قسمت پسورد، در صورتی که یک ستون برای گذرواژه ایجاد نکنید، کلمه عبور به صورت خودکار ایجاد می شود. برای اطلاعات بیشتر روی تب Documentation کلیک کنید و اطلاعات را خوانده و افزونه را تست کنید.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

درباره : جی اس ها

فروشگاه Etsy

اضافه کردن فروشگاه اتسی در وردپرس با نصب افزونه Etsy Shop برای کسب درآمد از فروشگاه اتسی.
فروشگاه Etsy در وردپرس باعث فروش آنلاین بیشتر محصولات می شود.
داشتن فروشگاه اتسی و یکپارچه سازی آن با سایت وردپرس می تواند به شما در فروش آنلاین بیشتر محصولات کمک کند.
در این مقاله ما به شما نحوه اضافه کردن فروشگاه Etsy در وردپرس را نشان می دهیم.

چرا فروشگاه Etsy خود را در وردپرس اضافه کنیم؟

عمدتا اتسی بازار آنلاین برای کالاهای خلاق است در حالی که ووکامرس و Shopify یک سیستم‌عامل کامل هستند.
فروشگاه Etsy دارای دستورالعمل های دقیق محصول با گزینه های پرداخت محدود است.
همچنین شما قادر به اضافه کردن ویژگی های پیشرفته به فروشگاه Etsy مانند فروشگاه آنلاین ووکامرس هستید.
با این حال اتسی شما را در معرض بیشتر مشتریان محصولات دست ساز ،هنری و منحصربفرد قرار می دهد.
به این ترتیب، نگاهی به چگونگی اضافه کردن فروشگاه Etsy خود در وردپرس خواهیم داشت.

اضافه کردن فروشگاه اتسی در وردپرس

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که افزونه Etsy Shop را نصب و فعال کنید.
برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما را در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس مطالعه کنید.
پس از فعال سازی افزونه Etsy Shop ، شما باید به تنظیمات بروید.
صفحه فروشگاه Etsy و کلید Etsy API خود را وارد کنید تا فروشگاه خود را به افزونه وصل کنید.
توجه: اگر یک کلید API Etsy ندارید، پس به سادگی لینک را دنبال کنید تا یکی از آن را از فروشگاه Etsy به دست آورید.
فروشگاه Etsy
پس از کلیک روی لینک، از شما می خواهد یک برنامه جدید ایجاد کنید.
شما نیاز به نام و توضیحات در مورد برنامه خود دارید، و URL سایت خود را به وردپرس اضافه کنید.
پس از آن، شما باید بهترین گزینه را برای برنامه خود انتخاب کرده و روی دکمه ایجاد برنامه در زیر کلیک کنید.

 

فروشگاه Etsy

شما در حال حاضر یک پیام موفقیت با کلید Etsy API خود خواهید دید.

به جلو بروید و کلید را کپی کنید.
بعد، شما باید به مدیریت وردپرس خود بروید و کلید Etsy API را پیست کنید.
پس از انجام، بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.
افزونه کلید API شما را تأیید کرده و به فروشگاه Etsy شما متصل می شود.
فروشگاه Etsy

پس از اینکه فروشگاه Etsy خود را با موفقیت پیوند دادید، می توانید محصولات خود را از فروشگاه Etsy را در سایت وردپرس خود نمایش داده و آنها را به فروش برسانید.
برای اضافه کردن محصولات فروشگاه Etsy در وردپرس، شما باید یک صفحه جدید در وردپرس ایجاد کنید یا صفحه موجود را ویرایش کنید.
در این صفحه باید متن زیر را به قسمت ویرایش صفحه خود اضافه کنید.

فراموش نکنید نام فروشگاه و بخش ID را در این کد کوتاه با نام و شناسه فروشگاه Etsy خود جایگزین کنید.
شما باید به فروشگاه Etsy خود بروید و از مدیر فروشگاه در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

توجه: اطمینان حاصل کنید که شما قبلا وارد حساب Etsy خود شده اید.

فروشگاه Etsy
در این صفحه، برای دسترسی به فروشگاه باید به لینک منوی سمت چپ کلیک کنید.
فروشگاه Etsy
شما باید نام فروشگاه خود را کپی کنید و سپس بر روی دکمه Edit Shop کلیک کنید تا ID بخش را پیدا کنید.
فروشگاه Etsy
از اینجا، شما باید روی برگه Listings در منوی سمت چپ کلیک کنید.
فروشگاه Etsy

در این صفحه از شما خواسته می شود بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید.
شما می توانید بخش ها را از منوی کشویی انتخاب کنید که در تصویر زیر نشان داده شده است.
فروشگاه Etsy
شناسه قسمت فروشگاه شما در زمانی که بخش انتخاب شده شما بارگذاری می شود در URL صفحه نمایش داده می شود.
پیش بروید و این شناسه بخش را کپی کنید تا جایگزین در کد کوتاه شود.
فروشگاه Etsy
پس از اضافه کردن کد کوتاه با نام فروشگاه و بخش ID خود، می توانید از پست / صفحه دیدن کنید تا فروشگاه Etsy خود را در وردپرس ببینید.
فروشگاه Etsy
شما می توانید همان کدکوتاه را به چند پست یا صفحات در وردپرس اضافه کنید تا فروشگاه Etsy خود را نمایش دهید.
برای نشان دادن لیست‌های مختلف، باید ID بخش را در شورت کد تغییر دهید.

درباره : جی اس ها

در این نوشته از آموزش وردپرس به سراغ یکی دیگر از افزونه های کاربردی وردپرس یعنی افزونه وردپرس WP Hide & Security Enhancer رفتیم.

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس با افزونه WP Hide & Security Enhancer میتواند در مسیر افزایش امنیت وردپرس شما گامی موثر و تاثیر گذار باشد.

در این نوشته، به آموزش نحوه تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس با افزونه WP Hide & Security Enhancer خواهیم پرداخت.

لطفا با ما همراه باشید…

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس با افزونه WP Hide & Security Enhancer

برای تامین امنیت در سایت وردپرسی، روش های گوناگونی وجود دارد و تکنیک هایی از این روش ها در آموزش های پیشین مکانیک وردپرس خدمت شما عزیزان ارائه شده است.

اما یکی از مهمترین گام ها در برقراری امنیت وردپرس، تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس با افزونه WP Hide & Security Enhancerمیباشد.

افزونه وردپرس WP Hide & Security Enhancer

این افزونه وردپرس بیش از ۳۰٫۰۰۰ نصب موفق و فعال در مخزن وردپرس به ثبت رسانده است.

شما میتوانید در انتهای این نوشته، افزونه WP Hide & Security Enhancer را بصورت رایگان دانلود کنید

این افزونه کاربردی وردپرس براحتی امکان تغییر مسیر پوشه های وردپرس را برای شما فراهم میکند.

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس

پس از دانلود، نصب و فعالسازی این پلاگین وردپرس، یک آیتم جدید با نام Wp Hide در منو پیشخوان وردپرس شما مانند تصویر زیر ایجاد خواهد شد:

 

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس

پس از کلیک بر روی این گزینه، شاهد صفحه زیر خواهید بود:

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس

برای اعمال تغییرات مورد نظر خود بر روی زیر منو General / HTML کلیک کنید. شاهد صفحه زیر خواهید بود:

تغییر مسیر پوشه‌های اصلی وردپرس

در این صفحه میتوانید پوشه های اصلی که حاوی اطالاعات مهم سایت شما هستند را مخفی کنید.

Remove WordPress Generator Meta: متاتگ‌های اصلی وردپرس، نظیر تگ‌های Wp-content را از آدرس فایل‌ها و به طور کلی هسته وردپرس حذف کنید.
Remove Other Generator Meta: کدهای فرعی مربوط به وردپرس را غیر فعال کنید.
Remove Shortlink Meta: شورت‌کد مربوط به صفحات و مطالب وردپرس خود را غیر فعال کنید. این نوع URL به صورت site.com/p=19 در دسترس است که می‌توانید نوع آن را با استفاده از این افزونه تغییر دهید.

Remove DNS Prefetch: دی ان اس های داخلی مربوط به وردپرس را غیر فعال کنید.
Disable output the REST API link tag into page header: کدهای مربوط به وردپرس را که در سربرگ (Header) سایت شما قرار می‌گیرند را حذف کنید.
Remove rsd_link Meta: تگ rsd_link را از سورس سایت وردپرسی خود برای تغییر مسیر پوشه‌های اصلی در وردپرس حذف کنید.
Remove adjacent_posts_rel Meta: تگ adjacent_posts_rel را از سورس سایت وردپرسی خود حذف کنید.
Remove profile link: لینک‌های مربوط به پروفایل نویسندگان وردپرس را که به صورت site.com/author/admin نمایش داده می‌شود را تغییر دهید.

تب های دیگر…

Rewrite: مسیر فایل‌های وردپرس و پلاگین‌های خود را تغییر دهید تا امنیت سایت شما تامین شود.
Wp content: آدرس فایل‌هایی که در مسیر wp-content قرار دارند را تغییر دهید.
New Content Path: آدرسی را که می‌خواهید فایل‌های این مسیر در آن قرار بگیرند را وارد کنید و تغییر مسیر پوشه‌های اصلی در وردپرس را فراهم کنید.
Block wp-content URL: برخی از آدرس‌های مربوط به وردپرس خود را تغییر دهید.

به این شکل و براحتی میتوانید یک گام مهم و تاثیر گذار در روند افزایش امنیت وردپرس بردارید و یک سد محکم در برابر نفوذ و حمله هکرها به سایت قرار دهید.

امیدوارم این افزونه وردپرس و همچنین نکات ذکر شده در این نوشته برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.

موفق و پاینده باشید…

درباره : جی اس ها

چگالی کلمات کلیدی

در این نوشته به سراغ یکی دیگر از موضوعات مهم در سئو و بهینه سازی وردپرس رفتیم؛ یعنی موضوع تـاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو وردپرس.

اینکه تـاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو وردپرس چقدر است و چگونه میتوان تـاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو وردپرس را هر چه بیشتر و بهتر بصورت مثبت در وردپرس استفاده کرد.

در ادامه با موضوع تـاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو وردپرس با ما همراه باشید…

تـاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو وردپرس

مطمئناً با مفهوم کلمه کلیدی و اهمیت آن در سئو آشنا هستید و می دانید در انتخاب کلمات کلیدی سایت باید از چه اشتباهاتی پرهیز کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم جدیدی در ارتباط با کلمه کلیدی آشنا کنیم: چگالی کلمات کلیدی.

زمانی که بحث چگالی کلمات کلیدی به میان می آید، سئوکاران به دو دستۀ مخالف و موافق تقسیم می شوند. عده ای از متخصصان سئو (که بیشتر بر اساس تجربه عمل می کنند) معتقدند چگالی کلمات کلیدی امر مهمی در رتبه بندی سایت به شمار می آید.

اما دستۀ دوم معتقدند که چگالی کلمات کلیدی دیگر در سئو تاثیری ندارد و با پیشرفت تکنولوژی Semantic موتور جستجوی گوگل، بالا بردن چگالی کلمات، تنها باعث ناخوانا شدن محتوا و حتی در مواقعی باعث جریمه شدن یک سایت می شود.

تجربه به ما ثابت کرده است که گوگل در جستجوی Semantic در حال پیشرفت است، اما هنوز هم چگالی کلمات کلیدی بر روی رتبه سایت، به خصوص در جستجوهای فارسی فاکتوری موثر هستند.

اگر علاقه دارید در مورد چگالی کلمات کلیدی بیشتر بدانید، ادامه این متن را از دست ندهید.

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی، درصدِ استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه است. در مبحث سئو و بهینه سازی سایت، چگالی کلمه کلیدی می تواند به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

در اواخر سال ۱۹۹۰، چگالی کلمات کلیدی فاکتور مهمی در رتبه بندی یک سایت به شمار می آمد. با این وجود، زمانی که وبمسترها به اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو پی بردند، به قدری از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده می کردند که خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد.

به همین دلیل موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، تصمیم گرفتند که میزان اثرگذاری این عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر اگر سعی کنید با Keyword Stuffing، چگالی کلمات کلیدی سایت خود را بالا ببرید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.

البته گفته های بالا به این معنی نیست که نباید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، بلکه باید این عبارات را به شکلی معقول و کافی در محتوای خود به کار ببرید.

چگالی کلمات کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از متخصصات سئو معتقدند که چگالی کلمات کلیدی باید بین ۱ تا ۳ درصد از کل محتوای یک صفحه باشد. اگر تعداد کلمات کلیدی محتوای شما از این مقدار بیش تر شود، گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می کند.

برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی یک فرمول وجود دارد که به شکل زیر است:

(Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در متن و Tkn، تعداد کل کلمات یک متن است. اگر بخواهیم راحت تر این موضوع را برای شما بیان کنیم، نسخه فارسی این فرمول به شکل زیر خواهد شد.

چگالی کلمات کلیدی

به این ترتیب برای آنکه بتوانید میزان چگالی کلمات کلیدی را به دست آورید، باید تعداد کلمات کلیدی که در متن خود استفاده کرده اید را بر تعداد کل کلمات آن متن تقسیم کنید و عدد به دست آمده را در عدد ۱۰۰ ضرب کنید. نتیجه این معادله، چگالی کلمات کلیدی شما را نشان می دهد.

هنگام محاسبه چگالی کلمات کلیدی، مطمئن شوید که تگ های HTML و دیگر تگ هایی که درون صفحه قرار داده شده اند را نادیده گرفته اید زیرا تگ های Embed شده معمولاً در متن صفحه ظاهر نمی شوند.

چگالی عبارت کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

شاید برایتان سوال شده است که عبارت کلیدی با کلمه کلیدی چه تفاوتی دارد. کلمه کلیدی در حقیقت، یک واژه است که به عنوان کوئری جستجو استفاده می شود، در حالیکه عبارت کلیدی از دو یا چند کلمه مجزا تشکیل شده است. عبارات کلیدی، معمولاً کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) هستند که کاربران برای جستجو از آنها استفاده می کنند.

برای مثال ممکن است واژه کفش برای یک وب سایتِ خاص، کلمه کلیدی محسوب می شود. در حالیکه کفش ورزشی آبی برای همان سایت یک عبارت کلیدی است. یا مثلاً در سایت اسکریپت ها، سئو یکی از کلمات کلیدی مهم محسوب می شود، اما سئو و بهینه سازی سایت برای سایت ما، یک عبارت کلیدی محسوب می شود.

شاید تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی از تعداد جستجوی یک عبارت کلیدیِ مرتبط بیشتر باشد، اما یک عبارت کلیدی بهتر از یک کلمه کلیدی نیاز کاربر را بیان می کند. آمار نشان می دهد، احتمال خرید و مشتری شدن افرادی که از عبارات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند، بالاتر است زیرا معمولاً این افراد به دنبال یک محصول خاص می گردند.

چگالی یک عبارت کلیدی با فرمول زیر محاسبه می شود:

Nkr *Nwp/ Tkn ) * 100)

در فرمول بالا، Nwp نشان دهندۀ تعداد کلماتِ موجود در عبارت است. بنابراین در محتوایی ۴۰۰ کلمه ای دربارۀ بهینه سازی سایت که این عبارت ۴ بار در آن تکرار شده است، چگالی عبارت کلیدی با فرمول (۴*۳/۴۰۰)*۱۰۰ محاسبه می شود که برابر است با ۳ درصد.

چگالی کلمات کلیدی

البته اگر بخواهیم به قواعد ریاضی پایبند باشیم، باید توجه داشته باشیم که مفهوم چگالی کلمات کلیدی به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی درمتن تکرار می شود، اشاره دارد. بنابراین عبارتی مانند کفش ورزشی آبیباید به عنوان یک کلمه کلیدی حساب شود. بنابراین می توان گفت که از فرمول چگالی کلمات کلیدی می توان برای به دست آوردن چگالی عبارت کلیدی استفاده کرد:

Nkr / Tkn ) * 100)

نحوه توزیع کلمات کلیدی

اکنون شما می دانید چگالی کلمات کلیدی چیست و چگونه محاسبه می شود. ما در ابتدای همین مقاله اشاره کردیم که چگالی کلمات کلیدی یک محتوا باید بین ۱ تا ۳ درصد باشد.

خب، در این قسمت یک نکته وجود دارد و آن نحوه توزیع کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی باید به شکلی در طول محتوا توزیع شوند که هم متن تان برای کاربران قابل خواندن باشد و هم موتور جستجو بتواند موضوع متن تان را تشخیص دهد. اگر در دو پاراگراف اول متن خود ۱۰ بار از کلمه کلیدی استفاده کردید، بهتر است بدانید که یک جای کار اشکال دارد.

به شما توصیه می کنیم که برای دریافت بهترین نتیجه، از کلمات کلیدی خود در ۷ قسمت زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه
  • تگ H1
  • متن اصلی
  • URL سایت
  • تگ Alt تصاویر موجود در صفحه
  • لینک های داخلی سایت
  • توضیحات متا یا Meta Description

یادتان باشد کلمات کلیدی را تنها برای موتورهای جستجو بهینه سازی نکنید. ارائه تجربه کاربری خوب به مخاطبان در موفقیت سایت شما بسیار موثر است.

نتیجه گیری…

همانطور که گفتیم چگالی کلمات کلیدی شاید مانند گذشته مهم باشد، اما هنوز هم فاکتوری موثر در سئو است. با استفاده از فرمول های بالا می توانید چگالی کلمات کلیدی صفحات خود را بهینه سازی کنید. توزیع درست کلمات کلیدی در محتوا علاوه بر چراغ سبز موتورهای جستجو، رضایت کاربران را نیز برایتان به همراه خواهند داشت.

اگر استفاده از فرمول های بالا برایتان دشوار است، نگران نباشید. افزونه هایی مانند افزونه وردپرس Yoast می توانند چگالی کلمات کلیدی صفحات سایت را محاسبه کنند و در صورت استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی به شما اخطار دهند.

امیدواریم که این مقاله از آموزش سئو وردپرس توانسته باشد به سوالات شما در زمینه چگالی کلمات کلیدی پاسخ دهد.

موفق و پاینده باشید…

درباره : جی اس ها

چت گفتگو در وردپرس

در این نوشته به سراغ یکی دیگر از افزونه های رایگان وردپرس، اما کاربردی رفتیم.افزونه وردپرس Tidio Live Chat.

ایجاد سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chat مقدور خواهد بود. سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chat میتواند از جهات مختلف به سود وبسایت وردپرس ما باشد.

در ادامه این نوشته از آموزش وردپرس، به تاثیر و نحوه ایجاد سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chatخواهیم پرداخت.

لطفا با مقاله کاربردی سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chat ما همراه باشید…

سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chat

در ابتدای سخن، باید کمی در مورد چرایی راه اندازی چنین سیستمی (سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chat) بخصوص در وبسایت های آموزشی صحبت کنیم.

کاربران هر ساعت و هر روزه به وبسایت آموزشی شما سر میزنند و از محتوای وبسایت شما استفاده میکنند، اما قطعا از میان تمامی این کاربران، افزادی پیدا میشوند که میخواهند پیشنهاد، سوال، انتقاد یا حرفی با مسئولان وبسایت داشته باشند.

بنابراین وجود یک سیستم چت آنلاین در وردپرس میتواند باعث افزایش رضایت کاربران شود . تاثیر بسیار مثبتی در ارتباط شما با کاربران داشته باشد.

همچنین وجود چنین سیستمی در وبسایت شما تاثیر مثبتی در سئو و بهینه سازی وردپرس شما خواهد داشت.

به این صورت که کاربر با ماندگاری بیشتر در سایت و چت با مدیران سایت، مدت زمان بیشتری را در صفحات سایت شما خواهد ماند و این یعنی تاثیر مثبت در سئو و تاثیر مثبت در افزایش رتبه بندی سایت شما نزد موتورهای جستجو.

آموزش ایجاد سیستم پشتیبانی از طریق چت گفتگو در وردپرس با افزونه Tidio Live Chat

این پلاگین وردپرس بیش از ۳۰٫۰۰۰ نصب مفوق و فعال در مخزن وردپرس به ثبت رسانده است و از بروزرسانی های منظمی برخوردار است.

شما میتوانید در انتهای همین نوشته، افزونه وردپرس Tidio Live Chat را بصورت رایگان دانلود کنید

چت گفتگو در وردپرس

یکی از مهمترین ویژگی های این افزونه وردپرس راحتی نصب، فعالسازی و کار با آن است.

در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی های این افزونه وردپرس خواهیم پرداخت.

  • نصب بسیار آسان
  • پیگیری کردن اینکه چه کسی وب سایت را می بیند
  • تماس با کاربر فعلی
  • فرم پیام های آفلاین برای بازدید کنندگان شما، زمانی که آنلاین نیستید  آدرس ایمیل خود را ارسال کنند.
  • تغییر رنگ پنل چت آنلاین
  • برنامه اختصاصی برای دستگاه تلفن همراه و دسکتاپ
  • پشتیبانی از ۱۴۰ زبان

آموزش نصب و راه اندازی افزونه وردپرس Tidio Live Chat

پس از دانلود، نصب و فعالسازی پلاگین وردپرس Tidio Live Chat، یک آیتم جدید با نام Tidio Chat در منو پیشخوان وردپرس شما مانند تصویر زیر ایجاد خواهد شد:

چت گفتگو در وردپرس

پس از کلیک بر روی این گزینه یعنی آیتم Tidio Chat شاهد صفحه زیر خواهید بود:

چت گفتگو در وردپرس

در بخش اول باید ابتدا یک حساب ‌کاربری در سایت سرویس ‌دهنده چت ایجاد کنید، که این کار با کلیک روی گزینه‌ Create a new account امکان‌پذیر است. یعنی در این مرحله باید بر روی دکمه Create a new account کلیک کنیم.

در بخش بعدی نیز پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که نشان ‌دهنده آماده بودن سایت وردپرسی شما برای اتصال به این افزونه است. در این مرحله نیز باید روی Go to Panel کلیک کنید تا وارد سایت Tidio Chat شوید.

چت گفتگو در وردپرس

در این بخش باید نوع استفاده خود از سایت و خدمات آن را انتخاب کنید، که برای این افزونه باید گزینه‌ Live chat را انتخاب کنید و سپس روی Continue کلیک کنید. مانند تصویر زیر:

چت گفتگو در وردپرس

در بخش بعدی نیز باید یک رنگ برای نمایش پنجره چت در سایت، زبان نمایشی و همچنین یک آواتار برای نمایش به کاربران سایت خود انتخاب کنید.

 

Account information

در این بخش باید اطلاعات اکانت خود را جهت ثبت در سایت وارد کنید.

چت گفتگو در وردپرس

Your name: در این بخش نام خود را وارد کنید.
Website address: در این بخش باید آدرس سایت خود را وارد کنید.
Country: در این بخش باید کشور خود را انتخاب کنید.
Industry: در این باید بخش موضوع سایت خود را انتخاب کنید.

با تکمیل این اطلاعات، وارد پنل کاربری خود در سایت سرویس ‌دهنده می‌شوید و پنجره چت با کاربران شما در سایت قابل نمایش است.

اکنون کاربران سایت می‌توانند با شما به گفتگو بپردازند و پاسخ آنها را از طریق همین سایت بدهید. همچنین اگر روی منوی مربوط به این افزونه در پیشخوان وردپرس کلیک کنید، به سایت و چت‌های صورت گرفته مربوطه منتقل خواهد شد و سیستم پشتیبانی کاربران در وردپرس را همانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

استفاده از سیستم‌های پشتیبانی آنلاین، یک مزیت برای سایت‌هایی است که خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌کنند. در این‌ مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد سیستم پشتیبانی کاربران در وردپرس خواهید بود.

 

امیدوارم این افزونه وردپرس و همچنین نکات ذکر شده در این نوشته  برای شما کاربران گرامی مفید و کاربردی باشد.

موفق و پاینده باشید…

درباره : جی اس ها

تگ های تیتر در محتوای وردپرس

در این نوشته  به سراغ موضوع بحث برانگیز و چالشی نحوه استفاده از تگ های هدینگ یا تگ های عنوان رفتیم، یعنی بطور دقیق تر موضوع تاثیر استفاده درست از تگ های هدینگ در سئو وردپرس.

در ادامه به بررسی جزییات بیشتر و دقیق تر در باب تاثیر استفاده درست از تگ های هدینگ در سئو وردپرسخواهیم پرداخت.

از شما عزیزان دعوت میکنیم با آموزش تاثیر استفاده درست از تگ های هدینگ در سئو وردپرس با ما همراه باشید…

تاثیر استفاده درست از تگ های هدینگ در سئو وردپرس

همانطور که همه شما وبمستران وردپرسی میدانید، همیشه برای تولید و انتشار مقالات در وبسایت از متا تگ های H1,H2,H3,H4,H5,H6 استفاده میکنیم و همه شما عزیزان میدانید که تگ H1 به چه منظور … تا تگ H6 به چه منظور در سایت استفاده میشود.

این تگ های هدینگ یا همان متا تگ های عنوان یا همان تیترها، در کنار هم یک ساختار کلی برای مطلب شما شکل خواهند داد و به مخاطب کمک می‌کنند تا راحت‌تر قسمت‌های مورد نظر خود را بیابد. به علاوه موتورهای جستجو نیز می‌تواند به راحتی موضوع مطلب شما را مشخص کنند و کاربران بیشتری را به سمت آن هدایت نمایند.

اما در این آموزش سئو و بهینه سازی وردپرس میخواهیم تاثیر استفاده درست از تگ های هدینگ در سئو وردپرس بررسی و تحلیل کنیم.

تگ های تیتر در محتوای وردپرس

تفاوت متا تگ عنوان با تگ های هدینگ

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که که هر یک از این دو (متا تگ عنوان و تگ های هدینگ یا تیتر ها) چه نقشی در صفحات سایت ما دارند و در کجا نمایش داده می‌شوند!!!

هدینگ ها در صفحه، تیتری است که درون متن شما به نمایش در می‌آید و توسط کاربر و موتور جستجو قابل رویت است. در کد html یک سایت، هدینگ با استفاده از تگ‌های H (که یعنی تیتر اصلی <h1>، تیتر ثانی <h2> و …) مشخص می‌شود.

اما عنوان صفحه در سایت نامی است که شما برای صفحه خود برگزیده‌اید و درون متن به کاربر نمایش داده نمی‌شود.

این عنوان در html به نام متا تایتل یا همان متا تگ عنوان شناخته شده و با تگ <title> مشخص می‌شود.

برای اینکه بتوانید عنوان یک صفحه را ببینید، کافیست به نام آن در تب مرورگر خود نگاه بیندازید. معادلی که ما در مطالب خود برای این واژه در نظر گرفته‌ایم، عنوان صفحه است.

همچنین باید بدانید که عنوان صفحه آن عبارتی است که هنگام جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل به عنوان تیتر اصلی شما نمایش داده خواهد شد.

اهمیت استفاده از تگ های هدینگ در سایت

نبود تیترهای مناسب و بهینه و جامع در مطالب سایت شما باعث میشود که خواندن مطالب و یادگیری از محتوای شما چه برای کاربران و چه برای موتورهای جستجو سخت و پیچیده و نامفهوم و غیر قابل باشد.

بنابراین این موضوع یعنی استفاده درسات از تگ های عنوان در سئو وردپرس میتواند بصورت چشمگیری میزان رضایت کاربران، میزان رضایت موتورهای جستجو، میزان پایبندی کاربردر سایت و…. را بهبود بخشد.

تگ‌های عنوان یک قابلیت جدید در فضای آنلاین نیستند و در طی هفت یا هشت سال گذشته چیزی در مورد آنها عوض نشده است. بنابراین نحوۀ استفادۀ درست از آنها هم تغییر نکرده است و صد البته، از اهمیّت آنها هم کاسته نشده است.

آموزش استفاده از تگ های هدینگ یا تگ های تیتر در محتوای وردپرس

در آموزش های قبلی مکانیک وردپرس نیز به این موضوع اشاره داشتیم.

برای استفاده از تگ های هدینگ در محتوا قوانین تجربی و علمی وجود دارد که باید آنها را با دقت رعایت و در تولید محتوا در وردپرس به کار ببندیم.

تگ عنوان – heading tag مکان مناسب استفاده بهترین تعداد بکار بردن
H1 عنوان اصلی مقاله یا مطلب ۱ بار
H2 عناوین داخلی مطلب بین ۲ تا ۵ بار
H3 زیر عنوان های داخلی مطلب تا ۶ بار
H4 عنوان برای منوها یا عنوان نظرات بدون محدودیت
H5 عنوان برای منوهای سایت بدون محدودیت
H6 عنوان برای فوتر (footer) سایت بدون محدودیت

شما می‌بایست برای هر صفحه تنها از یک تگ H1 استفاده نمایید و به وسیلۀ آن تیتر اصلی مطلب را مشخص نمایید.

برای مثال تیتر اصلی مطلبی که در حال خواندن آن هستید، تاثیر استفاده درست از تگ های هدینگ در سئو وردپرس می‌باشد.

توجه داشته باشید که قرار نیست در این تیتر نام سایت شما قرار داده شود (مگر در صفحۀ اصلی) و باید موضوع صفحه مشخص شود.

تگ H2 برای درگیر کردن زیرعنوان ها یا زیر تیترها یا عنوان های صفحه که در اولویت دوم هستند.

شما به کمک این تگ می‌توانید بخش‌های مهم مطلب خود را مشخص نمایید و به این ترتیب مطلب خود را برای مخاطبان و البته گوگل خواناتر کنید.

سپس به سراغ عناوین با اولویت سوم اهمیت میرویم و عنوان هایی زیر مجموعه عنوان های دوم بودند را در قالب تگ های هدینگ H3 استفاده خواهیم کرد.

همین روند تا تگ H6 ادامه دارد و بر اساس میزان درجه بندی مطالب و عنوان های آنها در نوع محتوا، قالب قرارگیری عنوان ها در محتوا از H1 تا H6 مشخص خواهد شد.

نکته: همچنین گاها دیده شده است که در صفحاتی از سایت ها، بجای قرارگیری یک عنوان مناسب برای آن صفحه در تگ H1، یک عبارتی مانند با ما تماس بگیرید قرار داده شده است که این کار میتواند بزرگترین ضربه بر سئو سایت مورد نظر باشد.

نکته: همچنین گاها دیده شده است که تگ های عنوان بصورت یک عبارت چند خطی در نظر گرفته شده اند. این کار بشدت باعث سئو منفی و تاثیر منفی در رتبه بندی سایت وردپرسی شما خواهد داشد. بنابراین باید تا جایی که امکان دارد، تگ های هدینگ را بصورت خلاصه و مفید ارائه کرد.

نکته: بد نیست بدانید که استفاده از تگ H4، وقتی که متن شما بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد کار خوبی است و یک لایه جدید را به ساختار صفحه اضافه می‌کند. همچنین این تگ می‌تواند برای تیترهای بی‌اهمیتی که شامل کلمۀ کلیدی شما نیست هم مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین با تولید محتوای بهینه و مناسب و استفاده درست از تگ های هدینگ در محتوای مورد نظر، چه از نظر کاربران و چه از نظر موتورهای جستجویی مانند گوگل، یک محتوای استاندارد، قابل مطالعه، با خوانایی بالا و مناسب خواهید داشت.

امیدوارم نکات ذکر شده در این نوشته برای شما کاربران گرامی مفید و کاربردی باشد.

موفق و پاینده باشید…

درباره : جی اس ها
صفحات سایت